Faza 3
În cadrul acestei faze pot fi înscriși în anul I candidați aflați în concurs care la sfârșitul Fazei 2 din sesiunea curentă au fost declarați admiși preliminar (pe un loc la facultatea la care s-au înscris) sau admiși preliminar prin redistribuire (la o altă facultate din POLITEHNICA București), care au dosarul de admitere complet și pentru care datele furnizate în procesul de înscriere sunt conforme cu documentele originale furnizate în Faza 3, care confirmă dorința de a ocupa locul obținut preliminar și care completează documentele necesare înscrierii în anul I și înmatriculării.
Validarea candidaților admiși și înmatricularea acestora ca studenți în anul I se desfășoară între 25 și 27 iulie 2024, în intervalul orar 08:00 – 16:00, la sediul facultății unde candidatul a fost declarat admis, fie personal, fie prin procură notarială.
Candidatul completează personal dosarul fizic de admitere ce conține documentele menționate în Anexa VII din Regulamentul de Admitere POLITEHNICA București. Comisia locală de admitere analizează și, după caz, validează dosarul de admitere.
Candidatul cu dosarul de admitere completat și validat confirmă dorința de a ocupa locul obținut preliminar prin:
- Completarea cererii de înscriere în anul I;
- Depunerea diplomei de Bacalaureat în original dacă a obținut un loc finanțat de la buget;
- Plata on-line a taxei de înmatriculare în anul I (50 lei);
- Plata on-line a 500 lei din taxa de școlarizare (aproximativ ¼ din taxa de școlarizare pentru primul semestru) dacă a fost admis pe un loc cu taxă. Această plată este în contul taxei sale de școlarizare. Dacă un candidat ajunge, în urma glisării, la un loc finanțat de la buget, această plată se va returna integral.
În continuare, dacă un candidat care a parcurs cu succes confirmarea locului obținut nu dorește să participe la glisare (internă) în etapa II, el:
- Rămâne cu locul deja confirmat;
- Semnează contractul de studii.
Dacă însă, suplimentar, el dorește să participe la glisare (internă) în conformitate cu opțiunile de la înscriere, atunci:
- Marchează pe cererea de înscriere că dorește să participe la glisare și confirmă astfel că este de acord să fie promovat pe un loc dintr-o triadă FaDoFi superioră (de la facultatea la care a fost declarat admis) în ierarhia sa de opțiuni, caz în care va fi înscris la noul domeniu și/sau, după caz, noua formă de finanțare. În acest caz se activează clauzele de modificare automată (în urma glisării interne) a cererii de înscriere;
- Dacă dorește ca la această glisare să-i fie luate în considerare opțiunile de la buget, marchează acest lucru în cererea de înscriere și depune diploma de Bacalaureat în original (dacă nu a depus-o deja în virtutea paragrafului anterior). Marcând această opțiune pe cererea de înscriere, confirmă și că este de acord să fie promovat pe un loc dintr-o triadă FaDoFi superioară în ierarhia sa de opțiuni la aceeași facultate la care a fost admis/admis prin redistribuire, caz în care va fi înscris la noul domeniu, și/sau, după caz, noua formă de finanțare;
- Dacă dorește ca la această glisare să-i fie luate în considerare opțiunile cu taxă, marchează acest lucru în cererea de înscriere și plătește on-line 500 lei din taxa de școlarizare (aproximativ ¼ din taxa de școlarizare pentru primul semestru), dacă nu a plătit-o deja în virtutea paragrafului anterior. Marcând această opțiune pe cererea de înscriere, confirmă și că este de acord să fie promovat pe un loc dintr-o triadă FaDoFi superioră (de la facultatea la care a fost admis/admis prin redistribuire) în ierarhia sa de opțiuni, caz în care va fi înscris la noul domeniu și/sau, după caz, noua formă de finanțare;
- Semnează varianta cadru a contractului de studii pentru FaDoFi curent, cu activarea clauzei de refacere automată (în urma glisării interne).
Candidații admiși care în perioada 25 – 27 iulie 2024 nu și-au validat dosarul de admitere și/sau nu au confirmat locul obținut în Faza 2, pierd locul, sunt declarați respinși, iar locurile astfel devenite vacante sunt disponibilizate pentru glisare internă.
Validarea implică completarea dosarului fizic de admitere ce conține următoarele documentele (Anexa VIII din Regulamentul de Admitere POLITEHNICA București):
1 | Diplomă de BAC + foaie matricolă |
Originalul se depune la
facultate Vă sfătuim să vă faceți o copie legalizată pe care să o păstrați Dacă diploma de BAC nu s-a eliberat puteți aduce o adeverință (provizoriu) |
2 | Certificat de naștere | Original + copie |
3 | Act de identitate | Original + copie |
4 | Trei fotografii color | Pe hârtie fotografică (tip pașaport/C.I., recente, identice, dimensiune 3×4 cm) |
5 | Acte care să ateste activități suplimentare | Documentele încărcate în platformă la Rezultate activități suplimentare (pentru olimpici) Original + copie |
6 | Adeverință medicală | Original |
7 | Dovadă plată înscriere | Cea încărcată în platformă – Original |
8 | Dovadă plată înmatriculare | Original |
9 | Cererea de înscriere | Cea încărcată în platformă – Original |
10 | Declarația pe propria răspundere | Cea încărcată în platformă – Original |
11 | Certificat lingvistic (dacă e cazul) | Original + copie |
În plus, pentru candidații care sunt absolvenți ai unei instituții de învățământ superior și care se încadrează într-una din categoriile:
- Sunt absolvenți cu diplomă și sunt admiși anticipat pentru a urma un nou program de studii/domeniu – Dosarul se completează cu Diploma de licență însoțită de foaia matricolă sau diplomă de absolvire a unei instituții de învățământ superior, precizându-se regimul de finanțare în care au fost efectuate studiile (buget sau cu taxă) – Original
- Sunt absolvenți, dar nu au susținut examenul de licență (diplomă) și sunt admiși anticipat pentru a urma un nou program de studii/domeniu – Dosarul se completează cu Adeverință din care să rezulte calitatea de absolvent fără diplomă de licență, precizându-se regimul de finanțare în care au fost efectuate studiile (buget sau cu taxă) – Original
Pentru candidații care sunt/au fost studenți, cu sau fără taxă (la o facultate din POLITEHNICA București sau din alte universități) și care:
- Renunță la continuarea studiilor la programul/domeniul/facultatea la care sunt/au fost înmatriculați și au fost admiși anticipat (la un alt domeniu sau chiar la același domeniu) la o altă facultate – Dosarul se completează cu Adeverință din care să rezulte calitatea de student sau după caz, perioada/perioadele în care au fost studenți, cu precizarea numărului de ani universitari școlarizați și a regimului de finanțare pentru fiecare an în parte (buget sau cu taxă) – Original
- S-au înscris să urmeze (în paralel) un nou program de studii (în alt domeniu) și au fost declarați admiși anticipat – Dosarul se completează cu Adeverință din care să rezulte calitatea de student și regimul de finanțare (buget sau cu taxă) pentru programul de studii la care sunt înmatriculați, Adeverință din care să rezulte calitatea de student integralist (fără restanțe) sau situația școlară curentă – Originale
Pentru candidații care sunt studenți cu taxă (la o facultate din POLITEHNICA București sau din alte universități) și sunt admiși anticipat să treacă în regim fără taxă (pe locuri finanțate de la buget) la același domeniu de studiu și care:
- Sunt studenți POLITEHNICA București – Nu sunt necesare acte suplimentare
- Sunt studenți în cadrul altor universități – Dosarul se completează cu Adeverință din care să rezulte calitatea de student şi regimul de finanțare, Situația școlară curentă (cu toate disciplinele și rezultatele obținute) – Originale
Taxa de înmatriculare este de 50 lei și se poate achita având menționate obligatoriu la explicațiile plății:
- Pentru candidații care nu participă la glisare – Numele și prenumele complet al candidatului, facultatea la care acesta se înmatriculează, „Înmatriculare licență”;
- Pentru candidații care participă la glisare – Numele și prenumele complet al candidatului, „Înmatriculare – Glisare”.
Plata se poate face printr-una dintre următoarele metode:
- direct în platforma on-line https://admitere.pub.ro/, cu card bancar;
- prin transfer bancar:
Banca Comercială Română:
Multifuncționale BCR – numerar sau card BCR;
BCR24Banking – online în contul:
IBAN: RO50RNCB0723000506250320
CUI: 48467613
Banca Română de Dezvoltare:
IBAN: RO95BRDE410SV49923814100
CUI: 48467613
Cota parțială din taxa de studii, în cuantum de 500 lei, se achită numai de către candidații care se înmatriculează pe un loc cu taxă. Aceasta se poate achita având menționate la explicațiile plății:
- Pentru candidații care nu participă la glisare – Numele și prenumele complet al candidatului, precum și facultatea la care acesta se înmatriculează, „Cotă parțială taxă de studii”;
- Pentru candidații care participă la glisare – Numele și prenumele complet al candidatului, „Cotă parțială taxă de studii – Glisare”.
Plata se poate face printr-una dintre următoarele metode:
- direct în platforma on-line https://admitere.pub.ro/, cu card bancar;
- în cont folosind detaliile de mai jos:
Pentru mai multe detalii consultați Regulamentul de Admitere POLITEHNICA București.