Informații generale pentru înscrierea la examenul de absolvire
Mai jos sunt listați pașii necesari pentru înscrierea la examenul de diplomă sau disertație:
Pe platforma de absolvire ETTI https://etti.pub.ro/absolvire cadrele didactice din facultate vor adăuga temele de licență și dizertație pe care doresc să le coordoneze. Dacă aveți o idee proprie de proiect, o puteți propune unui cadru didactic pentru a vă coordona și a adăuga tema propusă de voi pe platformă, dar nu este garantat că va fi acceptată.
Toți studenții, inclusiv din anii anteriori, trebuie să aleagă o temă! Temele din anii trecuți nu se prelungesc automat și nu mai sînt valabile! Studenții din anii anteriori pot schimba tema și/sau coordonatorul. În cazul studenților vechi, păstrarea temei și/sau conducătorului din anii anteriori nu sînt garantate, fiindcă numărul total de locuri la diplomă pentru un profesor este limitat. Alegerea temei și acceptarea de către profesor se fac pe platforma https://etti.pub.ro/absolvire.
Contul de student este același ca în aplicația de contracte (și NU este același ca pe Moodle sau Teams).
Aplicația de absolvire NU funcționează precum cea de practică. Nu vă înscrieți la întâmplare la diverși profesori/diferite teme așteptînd să fiți contactați, întrucît profesorii nu văd e-mailurile studenților și nici CV-urile, ca la practică. În schimb, contactați-i prin e-mail/teams sau direct pe profesorii ai căror teme vă interesează.
Procesul de acceptare se bazează pe discuții, criteriile de selecție a studenților se decid de către fiecare profesor (echivalentul simultan al "acceptării pentru interviu" și desfășurării interviului de la practică) și se finalizează cu acceptarea pe platrormă. Este recomandat, dar nu obligatoiu, ca un student de la o specializare să-și aleagă un coordonator de la departamentul care coordonează acea specializare.
Studenții care nu sînt acceptați la nici o temă pînă la termenul limită din calendar nu vor avea o temă și nu vor putea susține examenul de diplomă/dizertație în anul universitar curent.
Finalizarea procesului de acceptare la o temă duce la apariția în contul studentului din platforma https://etti.pub.ro/absolvire a fişei de înscriere a temei - Anexa 1/2 din Regulamentul lucrării de absolvire (link mai jos). Anexa 1/2 se include în proiectul final, fără semnături - acestea sunt înlocuite de codul de validare.
După alegerea temei va începe efectiv activitatea de realizare proiectului de licență/disertație. Pe parcursul semestrului 2 există 3 termene, conform calendarului, pînă la care trebuie să încărcați documente parțiale care conțin ce ați lucrat pînă atunci în contul din aplicația de absolvire. Aceste documente nu au o formă fixă (nu trebuie să respecte formatul standard al proiectului final). Ele pot include: scheme, diagrame, porțiuni de cod, calcule, rezultate ale măsurătorilor, capturi de ecran, etc. Platforma acceptă încărcarea unui singur document PDF per etapă. Profesorul vă poate cere transmiterea și a altor documente pe parcurs prin e-mail, teams etc.
Încărcarea acestor etape permite profesorului coordonator să urmărească ce ați lucrat pe parcurs. La sfîrșitul ultimei din cele 3 etape, veți primi o notă pe activitatea pe parcurs.
Pînă la data din calendar, conducătorul de proiect completează punctajul acordat de acesta în cataloagele disciplinelor Pregătire proiect de diplomă/disertație și Practică proiect diplomă/dizertație conform Anexei 7 (Anexa 7 se dă ca explicație a punctajului, nu se va completa pe hârtie). Numai pentru disertație , dacă există, adeverința de practică de la companie se va scana și trimite prin e-mail conducătorului. Vezi pagina ce descrie modul de evaluare a activității. Prin urmare, în lipsa unui punctaj de peste 50% la aceste discipline, nu veți avea punctele credit respective, care contează la totalul punctelor de credit.
Absolvenții vor completa online cererea de înscriere pentru susținerea examenului de diplomă/dizertație în sesiunea curentă, vor printa, semna și scana PDF-ul rezultat, care trebuie apoi trimis către conducătorul de proiect, care va semna și retrimite studentului. Acest document se generează pe platforma https://studenti.pub.ro. Pe platforma https://etti.pub.ro/absolvire depuneți acest document și celelalte documente descrise în secțiunile Înscriere examen diplomă, Înscriere examen dizertație
Încărcarea proiectului final, și a posterului, sub formă de documente PDF, pe serverul ETTI https://etti.pub.ro/absolvire. Proiectul final se transmite comisiei pentru notare. Posterul se include într-o broșură ce va fi publicată pe site, de aceea, posterul se poate reîncărca și în săptămâna susținerii. După data limită, proiectul nu se mai poate încărca. Studenții care nu încarcă la timp nu vor fi primiți în sesiunea curentă și vor fi șterși din programare. Încărcarea se face pe site-ul https://etti.pub.ro/absolvire, nu pe studenti.pub.ro. Eventuala încărcare pe studenti.pub.ro va fi ignorată (membrii comisiilor nu au acces la site-ul de studenti, și acel site nu permite implementarea de termene limită).
Înainte de susținere, toți studenții de la licență trebuie să completeze formularul anonim de feedback pt. materiile de anul 4, la adresa https://feedback.elcom.pub.ro/students , folosind codul corespunzător secției: CTI4&student, ELA4&student, TST4&student, RST4&student, MON4&student. Salvați imaginea de confirmare de la sfîrșit pentru a o arăta secretarului de comisie.
Susținerea se va face conform programării care se va afișa cu cca. 2 zile înainte susținerii proiectului (vezi calendar).
Sesiunea Februarie
Sesiunea Februarie este o sesiune de restanțe pentru anul universitar anterior și este considerată ca a treia sesiune după cele din iulie și septembrie. Pot participa studenții care îndeplinesc simultan următoarele condiții:
- au o temă aprobată (există cod de validare) sub forma unei Anexe 1/2 din anul universitar anterior (nu mai veche);
- au toate examenele promovate (240 de puncte de credit) cel mai târziu la sfârșitul sesiunii de restanțe din septembrie.
- au un conducător care este de acord să continue să îndrume studentul în acest semestru, și care urmează să semneze că lucrarea este gata în februarie (unii conducători aleși de către studenți mai vechi pot fi în acest moment indisponibili).
Pentru această sesiune, nu se acceptă nici o modificare a Anexei 1/2 deja aprobate în anul universitar anterior, nu se mai aprobă noi anexe, și în consecință nu se poate schimba tema sau conducătorul. Studenții care nu îndeplinesc aceste condiții se vor înscrie pentru susținerea din iunie sau septembrie din anul universitar curent, conform instrucțiunilor de mai sus, situație în care este posibilă schimbarea temei sau conducătorului. Este posibil ca un student să se înscrie pentru sesiunea din februarie și simultan să se înscrie cu o nouă Anexă 1/2 (și eventual alt conducător) pentru sesiunile din iunie/septembrie. În acest fel, dacă studentul promovează examenul de diplomă în februarie, noua Anexă 1/2 va fi ștearsă; dacă nu promovează, continuă lucrul în semestrul 2 conform noii anexe.
Regulamente și proceduri
Anexele [1 … 7] menționate mai sus precum și descrierea completă a pașilor de urmat în cadrul lucrării de diplomă/disertație se află în:
- Regulament ETTI privind elaborarea lucrărilor de absolvire – versiunea PDF, versiunea DOCX (poate fi folosit ca template pentru redactarea lucrării în Word).
- English version: ETTI Regulations on the preparation of the graduation thesis – PDF version, DOCX version
Regulament POLITEHNICA București privind organizarea și desfășurarea examenelor de finalizare a studiilor (acesta este regulamentul general POLITEHNICA București și se referă aproape exclusiv la înscrierea la examen și susținerea lucrării; anexele și etapele privind alegerea și înscrierea temei, aprobarea și elaborarea nu se află în acest regulament POLITEHNICA București, ci în cel ETTI)