Faza 3

Validare, confirmare, înscriere în anul I și înmatriculare

Faza în care candidații se prezintă la sediul facultății pentru depunerea actelor în original.

Imagine cu programul perioadei de înscriere la Faza 3

Vor fi considerați admiși anticipat candidații care la sfârșitul Fazei 2 au fost declarați pre-admiși, care au promovat examenul național de Bacalaureat, care au dosarul de admitere complet și pentru care datele furnizate în procesul de înscriere sunt conforme cu documentele originale furnizate. Schimbarea statutului unui candidat din pre-admis în cel de admis anticipat se face prin procesul de validare.

Validarea și înmatricularea se realizează personal sau prin procură notarială, fizic, în perioada 15 iulie – 17 iulie la Secretariatul Facultății ETTI, Corp A LEU, etaj 1 pentru candidații declarați pre-admiși, conform unei programări prealabile. Programarea este trimisă pe adresa de email declarată pe platforma de admitere.


  1. Candidatul completează personal dosarul fizic de admitere ce conține documentele menționate în Anexa V din Regulamentul de Admitere POLITEHNICA București. Comisia locală de admitere analizează și, după caz, validează dosarul de admitere. Pentru candidații absolvenți de liceu în anul 2024 documentele ce trebuie aduse la înmatriculare sunt:
    • Diploma de bacalaureat, însoțită de foaia matricolă (Pentru candidații care au promovat examenul de Bacalaureat în 2024 și în cazul în care diploma nu a fost eliberată de liceu până la data înmatriculării, este acceptată, în locul diplomei, o adeverință emisă de liceu. Această adeverință trebuie să conțină atât media generală, cât și notele obținute la examene. Comisia va verifica cu secretariatul liceului pentru a confirma că diplomele nu au fost încă eliberate)  – original
    • Certificat de naștere – original + copie
    • Act de identitate candidat (C.I./Pașaport) aflat în perioada de valabilitate la data înscrierii, iar dacă acesta a expirat, o copie după vechiul act de identitate și originalul noului act – original + copie
    • Situație școlară/adeverință/foaie matricolă sau alt document/documente emis/emise de liceul de la care provine candidatul, în care sunt specificate mediile obținute de candidat la disciplinele selectate pentru probele P1 și P2, cât și mediile generale obținute de către acesta în clasele a IX-a, a X-a și a XI-a pentru proba P3 –  original
    • Dacă este cazul, documente care să ateste rezultatele obținute de candidat la o serie de activități suplimentare pe care acesta le-a desfășurat în anii de liceu. Documentele  din Anexa IV – Punctul 05 din Regulament și/sau, acolo unde este cazul, documentele corespunzătoare prevăzute în Anexa VI – Admiterea olimpicilor și a candidaților cu rezultate deosebite  – original + copie
    • Dovada achitării taxei de înscriere la concurs sau dovada de scutire a plății taxei  – original
    • Cererea de înscriere la concurs semnată de candidat  – original
    • Declarație pe proprie răspundere, semnată de candidat, privind veridicitatea datelor și a documentelor furnizate de acesta în cadrul procesului de înscriere  – original
    • Adeverința medicală depusă la înscriere sau carnetul de legitimare din care rezultă că este apt medical – original
      Notă: Pentru sportivi, adeverința medicală poate fi suplinită de carnetul de legitimare cu viza medicală în termen de valabilitate pe perioada examenului de admitere.
    • Pentru candidații care au optat la programe de studii școlarizate în limba engleză, dacă este cazul, documentul/documentele care fac dovada cunoașterii limbii respective  – original + copie
    • Dovada achitării taxei de înmatriculare (modalități de plată) 50 RON – original
      Notă: Fotografiile nu se depun. Ele se păstrează de către student și vor fi solicitate după începerea anului universitar, de către șeful de grupă.
  2. Candidatul cu dosarul de admitere completat și validat confirmă dorința de a ocupa locul obținut preliminar prin:
    • Cererea de înscriere în anul I;
    • Depunerea diplomei de Bacalaureat în original;
    • Plata on-line a taxei de înmatriculare în anul I.
  3. În continuare, dacă un candidat care a parcurs cu succes validarea dosarului de admitere și confirmarea locului obținut nu dorește să participe la glisarea internă în etapa II, el rămâne cu locul deja confirmat. Dacă însă, suplimentar, el dorește să participe la glisare în conformitate cu opțiunile de la înscriere, atunci bifează pe cererea de înscriere că dorește să participe la glisare și confirmă astfel că este de acord să fie eventual promovat, în conformitate cu rezultatul glisării, pe un loc superior în ierarhia sa de opțiuni (caz în care va fi înscris la noul domeniu). La înmatriculare, candidații semnează contractul de studii (varianta cadru).

La sfârșitul perioadei de înmatriculare, pot rămâne locuri libere dacă unii candidați pre-admiși nu au fost validați sau nu s-au înmatriculat. Aceste locuri sunt ocupate prin glisare de către candidații deja înmatriculați la facultatea respectivă, pe baza mediilor generale obținute și a opțiunilor de la înscriere. Locurile suplimentare primite ulterior sunt tratate la fel, fără a permite glisarea între facultăți. După înmatricularea și glisarea internă din Sesiunea I, facultățile pot decide să organizeze o etapă suplimentară de admitere (Sesiunea I+), în funcție de locurile disponibile și de numărul candidaților eligibili care nu au fost pre-admiși. În această etapă, comisia locală de admitere contactează telefonic, în ordinea descrescătoare a mediilor, candidații eligibili pentru a ocupa locurile vacante. Cei care acceptă și confirmă participarea prin SMS își validează dosarul și se înmatriculează. După finalizarea acestui proces, se publică listele finale cu candidații admiși și înmatriculați.


Pentru mai multe detalii consultați Regulamentul de Admitere POLITEHNICA București.