Practică – etapa II
În cadrul acestei etape se realizează:
- înscrierea studenților pe locurile oferite (se va desfășura prin intermediul platformei aflată la adresa https://practica.etti.pub.ro/);
- organizarea de către companii a procesului de selecție (studiere CV, interviu, etc.);
- anunțarea rezultatului interviului;
- alegerea de către student a unui singur loc de practică.
Descrierea aplicației pentru practică
Înscrierea studenților pe locurile de practică oferite de către companiile care au încheiată convenție cadru cu facultatea sau în laboratoarele de cercetare ale Facultății ETTI se realizează prin intermediul platformei de practică https://practica.etti.pub.ro/.
OBSERVAȚII:
- Vă informăm că unele companii pe lângă CV-ul Dumneavoastră pot solicita și alte documente/informații care nu pot fi încărcate pe platforma de practică (de exemplu: scrisoare de intenție, situație școlară, etc.). În această situație documentele solicitate de companie se vor trimite de către dumneavoastră la adresa specificată în platformă corespunzătoare temei de practică la care doriți să aplicați.
- Lista companiilor partenere de practică care au semnat convenție cu facultatea este disponibilă pe platformă.
- Vă rugăm să accesați zilnic platforma de practică a facultății ETTI, deoarece lista companiilor, cât și locurile oferite de acestea, sunt actualizate în permanență în funcție de disponibilitățile acestora.
- Vă informăm că dacă ați retras aplicația la o anumită poziție, NU VEȚI MAI PUTEA SĂ APLICAȚI LA POZIȚIA RESPECTIVĂ!
Studenții se autentifică cu adresa de e-mail creată de universitate şi CNP. Această adresă este de forma prenume.nume@stud.etti.upb.ro (informaţii despre această adresă găsiţi aici).
CV-ul să fie bilingv și în format Europass (recomandare), deoarece acesta va fi disponibil tuturor companiilor la care aplicați. Acesta se poate modifica ulterior. CV-ul trebuie să conţină neapărat datele personale de contact ale studenţilor (în principal adresă de e-mail și număr de telefon mobil) pentru a putea fi contactaţi de către reprezentanţii companiilor. CV-ul trebuie salvat în format “.pdf”, “.doc”, “.docx” sau “.odt” pentru a putea fi încărcat pe platformă.
Pentru fiecare companie sunt afişate detaliile furnizate de reprezentanţii companiei: prezentarea companiei, localitatea unde se va desfășura practica, condiţii de aplicare, facilităţi şi beneficii, precum şi adresa de e-mail sau de web la care studenţii trebuie să aplice. Sunt afişate temele de practică oferite și numărul total de locuri pentru fiecare temă în parte. Pot fi detaliate specificaţiile, cerinţele, facilităţile şi beneficiile pentru fiecare temă. Studenţii trebuie să includă în fişierul încărcat ca CV toate informaţiile cerute de companii.
În momentul în care studentul doreşte să aplice pentru o poziţie (ca să poată aplica trebuie ca numărul de locuri disponibile să fie >0 la respectiva poziție) se apasă butonul “Mă înscriu pentru această poziție”, moment în care este introdus în lista studenţilor care au aplicat pentru tema respectivă. Compania poate să vizualizeze CV-ul studentului şi să-l contacteze prin e-mail sau telefon.
ATENŢIE! Platforma nu transmite notificări prin e-mail companiilor sau studenţilor la aplicare sau în etapele de selecţie. De aceea, interacţiunea directă companie-student se va face prin e-mail sau telefon (programarea interviului, transmiterea altor informaţii sau documente necesare etc.)
Studenţii trebuie să urmărească periodic pe platformă, pentru fiecare temă în parte la care au aplicat, starea în care se află aplicaţia pentru tema respectivă.
Stările posibile din cadrul acestei platforme sunt următoarele:
- Trimisă (apare automat atunci când studentul trimite CV-ul companiei);
- În procesare (cei responsabili cu practica din companie primesc/citesc CV-ul, iar apoi studentul intră în proces de evaluare);
- Acceptat pentru interviu (studentul este chemat la interviu/test/etc.);
- Acceptat de companie (compania decide ca studentul să facă practica pentru poziția la care a aplicat);
- Acceptată de student (studentul acceptă poziția de practică oferită de companie);
- Retrasă de student (studentul decide să se retragă de la o anumită temă de practică);
- Refuzat (compania decide că studentul nu corespunde pentru poziția la care a aplicat).
În cazul în care studentul a primit acceptare pentru o anumită temă, acesta trebuie să decidă dacă acceptă sau nu tema de practică oferită de companie. În cazul în care acceptă această temă, trebuie apăsat butonul “ACCEPTATĂ DE STUDENT”, moment în care toate celelalte aplicaţii pe care le-a depus se vor anula și se poate începe procedura de încheiere a convenţiei tripartite între student, firmă și facultate (înregistrarea convenției tripartite, alocarea tutorelui din partea companiei, alocarea cadrului didactic supervizor din partea facultății, semnarea documentelor, etc.).
ATENŢIE!
- Dacă studentul a primit acceptare din partea unei companii şi nu răspunde în timp util (timp specificat de fiecare companie în parte în momentul acceptării studentului la o anumită temă), compania îi poate anula studentului, după expirarea acestui interval de timp, locul rezervat pentru practică, această temă devenind din nou disponibilă pentru studenții aflați în așteptare.
- Această platformă nu mijlocește comunicarea între companie și student. Pentru informații suplimentare pe care le dorește compania din partea studentului, aceasta va trimite studentului solicitările pe adresa de e-mail specificată de acesta în CV (de exemplu: scrisoare de intenție, situație școlară, etc.).