Licență – Sesiunea II – Admitere cu concurs

Această sesiune este destinată tuturor candidaților care au absolvit liceul și au promovat Examenul Național de Bacalaureat și doresc să se înscrie la Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnogia Informației.

Informații extrase din Regulamentul de Admitere POLITEHNICA București valabile doar pentru candidații Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației 

Această sesiune este destinată tuturor candidaților care au absolvit liceul și au promovat Examenul național de Bacalaureat și doresc să se înscrie la Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnogia Informației.

În Sesiunea II sunt disponibile locuri cu finanțare de la buget și taxă. Candidații care la înscriere optează și pentru locuri pentru care școlarizarea se realizează în beneficiul SRI și/sau STS trebuie să fi parcurs cu succes etapa suplimentară de înscriere și evaluare specifică la beneficiar.

În cadrul Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației sunt disponibile 3 domenii:
  • Domeniul Inginerie Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale (predare în limba română);
  • Domeniul Inginerie Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale (predare în limba engleză)
  • Domeniul Calculatoare și Tehnologia Informației (predare în limba română)

Un candidat se poate înscrie la o singură facultate care susține examen scris pentru P1 și P2, dar, la înscriere, candidatul poate face opțiuni pentru redistribuirea la oricare alte facultăți din POLITEHNICA București, pe locurile rămase libere. La procesul de redistribuire participă candidații care îndeplinesc baremul minim de admitere, dar nu au fost admiși la facultatea unde au dat concurs, având media mai mică decât media ultimului candidat admis. Este recomandat ca fiecare candidat să includă cât mai multe opțiuni pentru redistribuire. În contul creat pe platformă, candidatul va selecta domeniile de studiu în ordinea preferințelor. Este indicat să fie incluse toate domeniile disponibile la Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale, atât pentru locurile bugetate, cât și pentru cele cu taxă. La sfârșitul perioadei de înmatriculare, pot rămâne locuri libere dacă unii candidați pre-admiși nu au fost validați sau nu s-au înmatriculat. Aceste locuri sunt ocupate prin glisare de către candidații deja înmatriculați la ETTI, pe baza mediilor generale obținute în concurs și a opțiunilor selectate la înscriere.

Candidații care optează pentru un program de studii cu predare în limba engleză trebuie să demonstreze cunoașterea acestei limbi prin îndeplinirea unuia dintre următoarele criterii:

  • Liceu absolvit în limba engleză;
  • Certificat de competențe lingvistice pentru limba engleză (minim B2);
  • Test (probă) POLITEHNICA București – detalii privind organizarea pot fi găsite aici;
  • Proba A, B sau C de la examenul de Bacalaureat;
  • Disciplina engleză promovată în liceu cu media cel puțin 8,00 (pentru clasele a IX-a, a X-a ,a XI-a).

Probe de concurs:

Proba 1

Algebră și elemente de analiză matematică (40%) – Nota de concurs 1: NC1
(programa analitică se găsește în Regulamentul de admitere UPB, Anexa XI-1)

Proba 2

Fizică sau Informatică (40%) – Nota de concurs 2: NC2
(programa analitică se găsește în Regulamentul de admitere UPB, Anexa XI-2, respectiv Anexa XI-3)

Medie concurs: MC = ( NC1 + NC2 ) 2

Proba 3

Compusă din (20%):   NBac – media generală obținută de candidat la examenul de Bacalaureat

Medie generală: MG = ( 4 × MC + NBac ) 5

ATENȚIE! NOTELE DE CONCURS ȘI MEDIILE SE CALCULEAZĂ CU DOUĂ ZECIMALE PRIN TRUNCHIERE!

Pentru candidații din Sesiunea II care au diplomă de bacalaureat sau echivalentă acesteia obținută într-o altă țară, media generală este egală cu media probelor de concurs (MC).


Conținutul dosarului de înscriere pentru toți candidații:
  1. Certificatul de naștere;
  2. Act de identitate;
  3. O fotografie  (încărcată online, utilă la generarea legitimației de concurs);
  4. Diploma de Bacalaureat (sau diploma echivalentă cu aceasta) însoțită de foaia matricolă; 
  5. Pentru cei care candidează pe locurile de olimpici, documente care să ateste rezultatele deosebite în cadrul olimpiadelor și concursurilor de profil;
  6. Dovada achitării taxei de înscriere*  la concurs sau dovadă prin care să reiasă faptul că poate fi scutit de această taxă;
  7. Cererea de înscriere – se descarcă de aici;
  8. Declarație pe proprie răspundere – se descarcă de aici;
  9. Adeverință medicală;
  10. Document/documente care fac dovada cunoașterii limbii engleze pentru candidații care optează la programe de studii școlarizate în limba engleză.

Toate documentele (copii scanate/fotografiate în format .jpg sau .pdf) se încarcă on-line în platforma https://admitere.pub.ro.

* Taxa de înscriere este 125 lei. Candidații care au participat la Sesiunea I și care la sfârșitul acesteia au fost declarați candidați cu barem îndeplinit beneficiază, pentru Sesiunea II, de reducerea taxei de înscriere la 50 lei. Taxa de înscriere se poate achita având menționate la explicațiile plății: numele și prenumele complet al candidatului, precum și Facultatea de bază la care acesta se înscrie pentru concursul de admitere, astfel:

  • direct în platforma on-line https://admitere.pub.ro/, cu card bancar;
  • prin transfer bancar (realizat într-o aplicate de e-banking sau la ghișeul unei bănci), într-unul dintre următoarele conturi:

Banca Comercială Română:
Multifuncționale BCR – numerar sau card BCR;
BCR24Banking – online în contul:
IBAN: RO50RNCB0723000506250320
CUI: 48467613

Banca Română de Dezvoltare:
IBAN: RO95BRDE410SV49923814100
CUI: 48467613


Documentele solicitate pentru scutirea plății taxei de înscriere sunt, după caz: 

  • adeverință de angajat în sistemul de învățământ a unuia dintre părinți, eliberată de unitatea de învățământ la care acesta este angajat;
  • adeverințe de la centrele de plasament sau casele de copii, în cazul candidaților care provin de la un centru de plasament sau de la o casă de copii;
  • certificatul de deces al unui părinte, în cazul candidaților orfani de un părinte;
  • certificatele de deces ale părinților, în cazul candidaților orfani de ambii părinți;
  • dovada că este copil al eroilor martiri sau al răniților din timpul Revoluției din decembrie 1989;
  • dovada că este copil al unui salariat din Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București;
  • cerere către Decanul facultății la care candidatul se înscrie la concurs (facultatea de bază), pentru scutirea de plată a taxei de înscriere însoțită de acte doveditoare care să ateste o situație materială precară, în special pentru candidații proveniți din mediul rural (cupoane de pensii din ultima lună ale părinților; adeverințe care să ateste statutul de șomer al părinților; adeverințe de venit eliberate de primăria comunei în care locuiesc părinții etc.).

Pentru mai multe detalii consultați Regulamentul de Admitere POLITEHNICA București.

Fazele procesului de admitere

ATENȚIE: Pentru obținerea statutului de candidat admis, înscris și înmatriculat în anul I, parcurgerea tuturor fazelor din această sesiune este obligatorie.